Fenntartási terv
a
KKA, mint az ERG SZKI fenntartója a TÁMOP-3.1.4-es pályázata keretében létrejött eredményeinek az elkövetkező 5 évben való megvalósítására
(tervezet)
A TÁMOP-3.1.4-es pályázat keretében az ERG SZKI-ban létrejött fejlesztések:
a. Egy hetes projektek, témahét
- Iskolaszocializációs témahét, „Gólyatábor”
- Érettségi felkészítő tábor
- Integrált természetismereti tábor, „Erdei Iskola”
b. Háromhetes projektek
c. Tantárgy-tömbösítés 5%-ban
d. Moduláris oktatás, projekt
e. A komp. alapú oktatás magyar és matek szaktárgyakban 9-10. évfolyamtól indulóan felmenő rendszerben való bevezetése
f. Integrált tantárgyak
g. Belső innovációk
- Angol nyelvi munkafüzet
- Német nyelvi munkafüzet
- Komp. alapú matematika jegyzetek és munkafüzet
- Komp. alapú magyar munkafüzetek
- Irány az ECDL könyv mindenkinek
- Digitális történelem tananyag
- Digitális művészettörténet tananyag
h. - IKT-val támogatott tanórák 25%-ban
i. A pedagógusok a pályázatban figyelembe vehető időszakban 50-et meghaladó számban szereztek akkreditált tanúsítványokat az eredményesebb és hatékonyabb, ill. célirányos(komp.alapú képzés, projekt módszer, SDT, IPR, új tanulásszervezés, stb.) munka érdekében
A pályázat megvalósítási időszaka várhatóan 2010 október 30-án, de legkésőbb 2010 december 31-ig mindenképp lezárul. A lezárását követő fenntartási időszakban, azaz elkövetkező 5 évben az iskolafenntartónak, ill. az érintett intézménynek a pályázat keretében elért eredményeket tartania kell.
Ennek megfelelően
- a fent jelzett témahetek beépültek az iskola Pedagógiai programjába, megtartásukra évente, a tanév meghatározott időszakában kerül sor
o F: iskolavezetés
- a háromhetes projektet, amely szintén beépült a Pedagógiai Programba – aktuálisan változó tartalommal – évente megrendezzük.
o F: iskolavezetés
- A tantárgy-tömbösítést kb. 5%-os szinten meghagyjuk – magyar és történelem tárgyak vonatkozásában múzeumpedagógiai programokkal szinesítve az iskola órai foglalkozásait, valamint a reál tárgyak: biológia-földrajz-kémia-fizika vonatkozásában évfolyamonként eltérő tantárgyakat érintően az Integrált természetismereti tábor zökkenőmentes megvalósít-hatósága érdekében.
o F: iskolavezetés
- A 3 hetes projekt moduláris megszervezését valósítjuk meg.
o F: iskolavezetés
- A kompetencia alapú oktatás bevezetését a 2010-11-es tanévben a 9-10 évfolyamon matematikából és magyarból megvalósítottuk. A következő tanévben felmenő rendszerben a 11.évfolyamon, míg az azt követőben már a gimnázium valamennyi évfolyamán e tárgyakat kompetencia alapon oktatjuk majd.
o F: iskolavezetés, szakos tanárok
- Iskolánkban integrált tantárgyként oktatottak
- a történelem és filozófia a 12. évfolyamon
- a fizika és kémia tartalmilag – tanmenetek egyeztetése szintjén integrált, de az elkülönült érettségi érdekében külön nyilvántartottak.
Az elkövetkező években is tartani fogjuk e gyakorlatot, melyet a Pedagógiai Program is rögzít.
- Az angol nyelv oktatása majd minden tanórán a tankönyv mellett az iskolaszék jóváhagyta saját szerkesztésű munkafüzetből és ezzel harmonizáló, angoltanárunk készítette, saját tulajdonú digitális tananyaggal történik. Az oktatás eredményes e formában. E gyakorlatot az elkövetkező években tartani kívánjuk.
o F: iskolavezetés, szakos tanár
- A német nyelv oktatása a tankönyv mellett az iskolaszék jóváhagyta saját szerkesztésű munkafüzetből történik..Az oktatás eredményes e formában.
- Az iskolaszék által jóváhagyott, saját szerkesztésű, kompetencia alapú matematika jegyzetek(5) elkészültek, Ezek indokoltságát az intézmény hallgatói sajátságos pedagógiai igényei és körülményei indokolták Ezek alkalmazása valósul meg a jövőben is intézményünkben.
o F: iskolavezetés, szakos tanárok
- Az iskolaszék által jóváhagyott, az EDUCATIO által kiadott e-tananyagokból válogatott saját szerkesztésű, kompetencia alapú magyar jegyzetek (3) elkészültek. Ezek indokoltságát az intézmény hallgatói sajátságos pedagógiai igényei és körülményei indokolták. Ezek alkalmazása valósul meg a jövőben is intézményünkben. A 11-12 osztály számára a jóváhagyott tankönyvekből választunk.
o F: iskolavezetés, szakos tanárok
- Az intézménybe járó tanulók IKT-s kompetanciájának fejlesztését az intézmény működésébe épített számos járulékos hatás támogatja. Ezek mellett mindenki számára elérhetővé vált, ill. biztosított az Irány az ECDL tankönyv, amelyből az emelt óraszámú informatika oktatás is megvalósul. E gyakorlatot – az intézmény IKT stratégiájának megfelelően az elkövetkező években is tartani, ill. tovább fejleszteni kívánjuk.
o F: iskolavezetés, szakos tanárok
- A Digitális történelem tananyag a megvalósítási időszakban elkészült. Megjelenése önálló honlapon – az intézmény honlapjainak keretében – bárki számára elérhetővé válik a fenntartási időszakban. A honlap örökös formájú lesz, így biztosítva van az 5 éves fenntartási időszak. Az ERG SZKI IKT stratégiájának megfelelően a digitális tananyag a jövőben továbbfejlesztett és jobban hasznosítható formában DVD-n is megjelenik majd a Tanár-segéd szoftverben feldolgozva, amely lehetővé teszi az akár otthoni, egyéni gyakorló ismeretellenőrzést is.
o F: iskolavezetés, szakos tanár
- A Digitális művészettörténet tananyag a megvalósítási időszakban elkészült. Megjelenése önálló honlapon – az intézmény honlapjainak keretében – bárki számára elérhetővé válik a fenntartási időszakban. A honlap örökös formájú lesz, így biztosítva van az 5 éves fenntartási időszak. Az ERG SZKI IKT stratégiájának megfelelően a digitális tananyag a jövőben továbbfejlesztett és jobban hasznosítható formában DVD-n is megjelenik majd a Tanár-segéd szoftverben feldolgozva, amely lehetővé teszi az akár otthoni, egyéni gyakorló ismeretellenőrzést is.
o F: iskolavezetés, szakos tanár
- Az IKT-val támogatott tanórák aránya már most meghaladja az órák 25%-t, amelyet lehetővé tesz a tantermekben elhelyezett kivetithető tanári munkaállomás. Ezt fejleszteni kívánjuk a számonkérések, ismeretellenőrzések feleltető géppel megvalósított gyakorlatával. Ez összekapcsoltan a szaktanárok által is használt digitális tananyagokkal és az informatikai laborokban tartott szakórákkal hosszútávon biztosítja a 25%-os szint megtartását.
o F: iskolavezetés, szakos tanárok
Miután a fenntartó KKA-nak a megvalósítást követő fenntartási időszakban – 5 év – a pályázat eredményeinek további megtartását az iskolafenntartó alapítványnak önerőből kell finanszíroznia, pénzügyi lehetőségeitől függően a jövőben az iskola éves költségvetésében tervezni kell e költségeket.
Miután a KKA kuratóriuma a Pedagógiai Program jóváhagyásával számos fejlesztésre már rábólintott, s azok az iskola működésének elidegeníthetetlen részét képezik, e tény tulajdonképpen automatikus garanciát is jelent az eredmények életben tartására.
Mind a tantestület, mind a kuratórium évente értékelje a TÁMOP-3.1.4-es pályázat eredményeinek aktuális helyzetét.
Budapest, 2010.október 10.
……………………………….. ……………………………….
KKA ERG SZKI |