KKA - ERG SZKI - TÁMOP-3.1.4-09/1/2009-0027
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Megvalósítás elemei
 
Összefoglaló értékelés

 

 
Összefoglaló tájékoztató
A TÁMOP-3.1.4/09/1/2009-0027-es pályázat megvalósításáról

 

 

Intézményünk az elmúlt 2,5 évben 2 nagy projektet valósított meg.
Elsőként a KMOP 4.6.1-es infrastruktúra-fejlesztést célzó pályázat megvalósítása keretében a legkorszerűbb, két-plattformos (Windows-MAC), modern számítógépek kerültek az informatikai laborba, tanári laptopok kerültek beszerzésre, digitális fizika-kémia labort hoztunk létre, valamennyi tanteremben kivetített tanári munkaállomás használatának lehetőségét biztosítottuk, megújult a bútorzat mintegy fele, jól használható eszközpark került a fejlesztő-pedagógus gondozásába és tornaszobánk is új felszerelésekkel tudja fogadni a mozogni vágyókat.
 
A tavalyi tanévtől pedig a TÁMOP-3.1.4-es pályázat jegyében telnek a hónapok.
Bár a pályázat eredményességéről csak 2009 októberében kaptunk először tájékoztatást, már 2009-10-es tanévben a II. félévtől átálltunk a 9.-es évfolyam(9/a, ill. 9/b tanulócsoportok kompetencia alapú képzéséra magyarból, ill. matematikából. Ehhez a tanulók saját szerkesztésű és sokszorosítású munkafüzeteket kapta, ill. alkalmanként az EDUCATIO által biztosított CD-k ről másoltunk nekik feladatlapokat.
 
Pedagógusaink áttanulmányozták az EDUCATIO által rendelkezésre bocsátott CD-ket. Megállapítást – és más intézmények pedagógusaival is konzultálva megerősítést is – nyert
Hogy a teljes anyag nem leadható a tanórák keretében intézményünkben, az csak a pedagógusok által alkalmazható kínálatnak tekinthatjük. Ebből következően döntöttünk az anyagokból készített szakmailag és pedagógiailag intézményünk körülményeit és adottságait figyelembe vevő válogatások készítése mellett.
 
Ennek következtében az új tanévben már a pályázat keretében megvalósult belső innovációk eredményeként új, saját szerkesztésű, kompetencia alapú munkafüzetekből oktathatunk a matematika, a magyar szaktárgyak területén, valamint az említettek mellett a német és angol nyelvek oktatásánál saját pedagógusunk szerkesztette, a tankönyvet kiegészítő munkafüzet segíti az eredményesebb oktatást.
Így a 9/a, 9/b, 10/a, 10/b osztályok tanulói – mintegy 70 fő – a tavalyi bevezetést követően magyar, azaz szövegértés és matematika területen folyamatosan megvalósul a kompetencia alapú oktatás (Célérték: 20-20-Mv-70 fő)
Tanulóink IKT-s kompetenciáját nemcsak a jól kiválasztott tankönyv, hanem iskolánk számítástechnikával támogatott oktatási gyakorlata is fejleszti.
 
3 hetes nagyprojektjeink a MÉDIA (moduláris program is!), valamint az iskolaszocializáció-közösség témakörben feledhetetlen élményeket, új érzéseket biztosítottak sokaknak. (Célérték: 2-Mv-2)Előbbi egyfajta kitekintést biztosított egy valamennyiünket érintő, „kizárni lehetetlen” világ értelmezéséhez, elemzéséhez és kezeléséhez – egy team bele is kóstolt a készítésbe -, míg utóbbi önmagunk s az intézmény viszonyát, szempontjait, szabályait feszegette, s eredményesen döbbentett rá sokakat a jövőbeni helyes, helyesebb magatartásra.
 
Témaheteink elvitték/elviszik e tanévben a természetbe a gólyákat, az érettségizőket, valamint a 10-11-es osztályokat – azaz 6 tanulócsoport tanulóit, ahol megismerkedhettek Petőfi „Négy ökrös szekerének” születési körülményeivel, egy sörétgyárral, mint ipartörténeti emlékkel, a Sió holtágával, vagy a kelták településmaradványaival, ill. a korábban virágzó, de a XXI. századra, korunkban mára kihalt Hangos település nyomaival. (Célérték: 2-Mv-3)
 
A pedagógusok((Célérték: 12- Mv -15 fő) nem kímélték magukat sem, amikor részben szabadidejüket feláldozva vettek részt számos akkreditált továbbképzésen, hogy eredményesebb munkát végezhessenek a tanulókkal.
Részletesen:
- A projektmódszer alkalmazása hátrányos   12 db   Magiszter                    2007 nov
- SDT                                                                      11 db   Digit.Ped                    2008 ápr
- Változásmenedzsment                                      2 db     Digit.Ped                    2008 feb
- Kompetencia alapú oktatás                              4 db     (OKKER, FÜPI. Commitment)
- Inkluzió-integrációü – SNI                                 2 db     MIOK                        2010 ápr
- Új tanulásszervezés                                        13 db   Novoszolg                  2010 ápr
- IPR                                                                      11 db  FÜPI                          2010 jún
- IPR módszertani(Profi tanári komm.)          11 db   Novoszolg                  2010 aug
 
 
A fentiek alapján már 65-nél(Célérték: 45-Mv-65) több a pályázat keretében szerzett és figyelembe vehető tanúsítvány igazolja jobb hozzáértésünket, s támasztja alá reményünket, hogy még sikeresebb munkát végezhetünk majd.
 
Az iskola oktatott tantárgyainak IKT-s tanmenetei elkészültek.
Pedagógiai programja megújult, a pályázat nyomán tartalmazza az 1-3 hetes projektek programjával színesített munka leírását, a tantárgy-tömbösítés elveit – amelyek lehetővé teszik a múzeumpedagógiai rendezvények megvalósítását óraterven belül – e kérdésben a jövőben nem szándékozunk további kötöttségeket beépíteni, s maradunk a mintegy 5%-os szinten. A Pedagógiai programnak is rögzítenie kell az integrált tantárgyak, azaz tantárgyi bontás nélküli műveltségterületi oktatásáról szóló megállapodásunkat: azt, hogy 12. évfolyamon a történelemmel együttesen oktatjuk az állampolgári ismereteket Boriné Mátyus Gyöngyi, a történelemtanár segítségével. Erre a tervezett óraszámok az órarendben rendelkezésre állnak. Ugyanakkor a integrált természetismereti oktatás felé tett lépésként kell elkönyvelni a fizika-kémia-biológia-földrajz tantárgyak egyeztetett tanmeneteinek elkészültét, amely lépés a tantárgyi ismeretek párhuzamosságait igyekszik kiszűrni. Hasonló célok érdekében módosítjuk a magyar és történelem tanmeneteket: a rajz és vizuális kultúra tantárgy havi egy alkalommal az épp az időszakban oktatott korszakok stílusával, kultúrájával foglalkozik majd, visszanyerve ezzel a magyar és történelem órák számára a gyakorlásra fordítható időt.
Az IKT-vel támogatott órák aránya közelíti a 20%-ot, de számos pedagógus nem következetes a naplók ilyen irányú vezetésénél(nyelvek, ének), tehát valószínűsíthető, hogy a IKT-tanórák aránya eléri a 25%-ot.
 
 
 
 Hárs István
projektmenedzser
 
 
 

 

 
Fontos linkek
 
Együttműködés

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Idő
 
Vendégek
Indulás: 2009-11-21
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!